مهمان تلفنی برنامه نود: تلفن که قطع شد دیگر نه فردوسی‌پور زنگ زد نه من / حرف خاصی نداشتم، فقط خواستم بگویم اساسنامه باید اصلاح شود

  مهمان برنامه نود می‌گوید اصلا نمی‌خواسته حرف خاصی بزند که نیازی به قطع کردن تماس تلفنی‌اش باشد.

 

میثم بهرامی / حسین جلالی رئیس سابق فدراسیون دوومیدانی که دقایقی مهمان تلفنی برنامه نود بود، می‌خواست از نحوه دخالت وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها صحبت کند که تماس تلفنی او با نود قطع شد. او البته نمی‌خواست چیز خاصی بگوید و افشاگری‌های خیلی بزرگی نداشت: «چیز خاصی نداشتم که بگویم. حرفم این بود که این ماجرا از سال‌های 81 و 82 وجود داشته و از این به بعد هم وجود خواهد داشت.»
*تماس تلفنی شما با برنامه نود چرا قطع شد؟
بالاخره قطع شد. نمی‌دانم دلیلش چه بود.
*حرف‌هایی که شما می‌زدید طوری نبود که زیاد به کسی بربخورد و نیاز به قطع کردن آن باشد.
اتفاقا می‌خواستم در مورد اصلاح اساسنامه انتخابات روسای فدراسیون‌ها صحبت کنم. گفتم از سال‌های 81 و 82 انتخابات روسای فدراسیون‌ها همین‌طوری بوده و در زمان سعیدلو و علی‌آبادی به همین شکل ادامه داشته. در آینده هم به همین شکل خواهد بود. حرفم این بود که چرا نباید یک کارگروهی تشکیل شود که اساسنامه را اصلاح کنند تا وزارت ورزش نتواند دخالت کند.
*یعنی نمی‌خواستید حرف تندتری بزنید؟
نه اصلا حرف خیلی خاصی نداشتم که بزنم. فقط می‌خواستم بگویم اساسنامه باید اصلاح و ترمیم شود که دیگر شاهد این دخالت‌ها نباشیم.
*وقتی تماس قطع شد عادل گفت که تماس خودجوش قطع شده. منظور او این بود که تماس شما را قطع کرده‌اند.
وقتی آقای داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی شد بلافاصله همان جا مصاحبه کرد و گفت خودجوش رای آوردم. شاید فردوسی‌پور می‌خواسته کنایه‌ای به این مصاحبه داوری بزند. عادل به همین دلیل از لفظ خودجوش استفاده کرد.
*در تماسی که با برنامه نود داشتید چه حرف‌هایی ناگفته ماند؟
داشتم تعریف می‌کردم که انتخابات فدراسیون دوومیدانی عقب افتاد و بحث کلی‌ام این بود که اصرار داشته باشم به اصلاح اساسنامه. همین.
*وقتی تماس قطع شد دوباره تماس نگرفتید؟
من تماس نگرفتم، آن‌ها هم تماس نگرفتند.
*با موبایل صحبت می‌کردید؟
بله با موبایل بود.
*شب انتخابات ریاست فدراسیون دوومیدانی چه اتفاقی افتاد که یک دفعه آرا برگشتند؟ تا جایی که می‌دانیم آرای مجمع برای شما بود.
آن شب یک تعدادی از روسای هیات‌ها زنگ زدند و گفتند مدیران کل ورزش استان‌ها دخالت کرده‌اند و گفته‌اند داوری گزینه مورد حمایت وزارت ورزش است.
*یعنی آن‌ها می‌خواستند به شما رای بدهند اما به خاطر حمایت وزارت ورزش و دستوری که از مدیران کل استان‌ها گرفته بودند مجبور شدند به داوری رای بدهند؟
بله.
*مگر آرا مخفی نیست؟ کسی نمی‌تواند به گزینه مورد نظر خودش رای بدهد و وزارت ورزش را دور بزند؟
آرا مخفی است اما آن روز یک روز عجیب بود. در مجمع را باز گذاشته بودند و همه می‌آمدند و می‌رفتند. آی دی کارت‌هایی که برای مجمع صادر کرده بودند کاربرد نداشت و هر کسی که می‌خواست بدون آی دی کارت وارد مجمع می‌شد.
*یعنی افرادی که بدون آی دی کارت وارد مجمع می‌شدند برای بررسی رای‌های اعضای مجمع آمده بودند؟
بله. آن‌ها می‌آمدند نگاه می‌کردند که اعضای مجمع به چه کسی رای می‌دهند.
*این نفرات از طرف وزارت ورزش آمده بودند؟
یک سری از آن‌ها از مشهد آمده بودند. آقای داوری مدیر کل تربیت بدنی استان خراسان رضوی بوده و به همین دلیل چند نفر از مشهد آمده بودند. یک سری هم از خود فدراسیون بودند. هیچ کدام از آن‌ها آی دی کارت نداشتند اما با خیال راحت وارد مجمع می‌شدند و نگاه می‌کردند که اعضا به چه کسی رای می‌دهند.
*پس این اتفاق‌ها بود که باعث شد آرا عوض شوند.
با وجود این‌که از طرف مدیران کل تربیت بدنی سفارش آقای داوری را کرده بودند، اما این نگرانی را داشتند که ایشان رای نیاورد. به همین دلیل در مجمع را باز گذاشتند و این شد که تمام آرا برگشت.
*شما با آقای سجادی مشکل داشتید؟ چه دلیلی وجود داشت که وزارت ورزش یک شبه بازی را عوض کند و آقای داوری را به ریاست فدراسیون برساند؟
من مشکلی نداشتم. اما آقای داوری گزینه مورد حمایت وزارت ورزش بود. حقیقتش این است که اگر اعضای مجمع هم احساس کنند وزارت ورزش پشتیبان یکی از گزینه‌ها نیست، به او رای نمی‌دهند چون اگر چنین کسی رای بیاورد و رئیس فدراسیون شود، انتخاب او سرآغاز مشکلات بعدی است. اگر کسی که مورد حمایت وزارت ورزش نیست رای بیاورد و رئیس فدراسیون شود، وزارتخانه به او بودجه نمی‌دهد و برایش مشکل درست می‌شود. از طرفی شورای برون مرزی با مسافرت‌های خارجی آن فدراسیون موافقت نمی‌کند و مشکلاتی برای رئیس فدراسیون درست می‌شود که همین مشکلات باعث می‌شود روسای هیات‌ها به گزینه مورد حمایت وزارت ورزش رای بدهند.


منبع:خبر آنلاین

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا